هر آنچه در مورد علامت تجاری باید بدانید

هر آنچه در مورد علامت تجاری باید بدانید

آیا تا به حال ثبت برند به گوشتان خورده است ؟ این عنوان برای افرادی که صاحب کسب و کار هستند بسیار آشناست و با انجام ثبت برند و پرداخت هزینه ثبت برند کسب و کارشان رونق می گیرد.
انتخاب علامت تجاری یا همان برند کار راحتی نیست و یکسری قوانین و مقررات دارد و برای ثبت برند شما حتما باید با برندهای معروف و خوب آشنایی داشته باشید تا انتخابی درست انجام دهید.

هدف از ثبت برند چیست؟

تعریف کلی این هدف به این شکل است که هر برند یا همان علامت تجاری از طریق حاصل شدن اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالاها و خدمات مبنی بر استفاده از آن برند، در صورت پرداخت مبلغ، صاحب اثر را محافظت می کند.
مدت زمان این محافظت متفاوت است و همانطور که می دانید با انجام ثبت برند شما باید هزینه ثبت برند تان را هر چند وقت یک بار تمدید کنید.

دامنه محافظت علامت تجاری به چه میزان است؟

در تمامی کشورها با ثبت برند برند ثبت شده ی شما محافظت می شود. در مورد نگهداری از ثبت برند خود نگران نباشید. هر یک از دفاتر ملی یا ناحیه ای، ثبت برند را که شامل اطلاعات کامل درخواست برای ثبت و تمدید است نگهداری می کنند.

شرایط ثبت برند

انتخاب و ثبت علامت تجاری نیاز به شرایط و قوانین خاصی دارد که در قوانین کشورهای مختلف با توجه به عرف جامعه، عفت عمومی، اخلاق حسنه، مصالح کشور و رعایت مسائل مذهبی و اخلاقی محدودیت هایی برای آن پیش بینی می شود. برای مثال یک مورد را برای شما بازگو می کنیم که در ایران به هیچ عنوان شما نمی توانید از علامت هلال احمر و یا پرچم ایران و یا علائمی که مخل انتظامات عمومی باشد برای برند خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس