آیا داشتن چک برگشتی در روند دریافت کارت های تجاری خللی وارد می کند؟

آیا داشتن چک برگشتی در روند دریافت کارت های تجاری خللی وارد می کند؟

اخذ کارت تجاری یا همان کارت بازرگانی فقط مختص به اشخاص حقیقی نمی باشد و اشخاص حقوقی هم می توانند پس از طی مراحل ثبت شرکت اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمایند.
به عبارتی دیگر همه افراد این امکان را دارند که فقط یک کارت بازرگانی داشته باشند.
طبیعی است که اشخاص حقوقی برای اخذ کارت بازرگانی بایستی شرکت خودشان را ثبت کرده باشند، کد اقتصادی خود را دریافت کرده و پلمپ قانونی دفاتر خود را به انجام رسانده باشند.
برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت و دیگر اطلاعات مربوط به آن با مشاوران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

آیا استثنائی برای دریافت کارت تجاری وجود دارد؟

طی مراحل و امکان دریافت کارت های تجاری برای همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی به طور یکسانی می باشد هرچند اخیرا بنا بر قانون‌ جدید مزایای به خصوصی را جهت دریافت کارت های تجاری برای مرز نشینان در نظر گرفته اند که آن نیز تفاوت اساسی ندارد.

ممنوعیت دریافت کارت تجاری

دریافت کارت بازرگانی برای هیچ فرد و شرکتی ممنوعیت ندارد اما این منوط به اجرای مراحل تهیه آن و فراهم آوردن مدارک مربوطه می باشد.
در مورد افرادی که چک برگشتی دارند بایست عنوان شود که همان طور که می دانید یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت بازرگانی، تحویل دادن یک گواهی از بانک می باشد.
یعنی متقاضی برای اخذ کارت تجاری بایستی به بانک مراجعه نموده و یک گواهی که مورد نیاز است را دریافت کند.
حال مسئله این جاست که گواهی بانک شامل مواردی همچون تایید حساب جاری، صدق اعتبار، گردش حساب متناسب متقاضی و نداشتن چک های برگشتی می شود.
پس چنانچه متقاضی دارای حتی یک چک برگشتی هم باشد، نمی تواند گواهی بانک را تهیه کرده و اقدام به دریافت کارت بازرگانی نماید.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس