از کارت تجاری تا کارت صنعتی

از کارت تجاری تا کارت صنعتی

همان طور که در مقالات قبل در مورد پلمپ دفاتر و ثبت شرکت و ثبت برند صحبت کردیم. کارت بازرگانی هم انواع مختلفی دارد که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم. بعد از پرداخت هزینه کارت بازرگانی به راحتی می توانید هر نوع از کارت هایی که مدنظرتان است را بخرید.
1- کارت بازرگانی از نوع تجاری: همه ی اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده این کارت، می ‌توانند در زمینه صادرات و واردات فعالیت کنند.
2- کارت بازرگانی از نوع خدماتی: دارندگان کارت بازرگانی خدماتی تنها می ‌توانند در زمینه فعالیت خود کالا وارد نمایند.
3- کارت بازرگانی از نوع موردی: اشخاص حقیقی و حقوقی که تنها یک ‌بار قصد ترخیص کالاهای خود را داشته باشند باید از این کارت استفاده نمایند.
4- کارت بازرگانی از نوع تولیدی یا صنعتی: دارندگان این کارت بازرگانی می ‌توانند تنها تجهیزات کارگاهی و مواد اولیه مورد نیاز صنعت خود را وارد کنند و بعد از رفع نیاز صادر نمایند.

تمدید کارت بازرگانی

مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی کمی با مدارک ثبت نام کارت بازرگانی متفاوت است. به طور معمول مدت زمان اعتبار کارت بازرگانی یک سال می باشد که بعد از اتمام این یک سال فرد می بایست کارت بازرگانی خود را تمدید کند.

ابطال کارت

کارت بازرگانی می ‌تواند توسط خود شما یا مراجع مربوطه باطل گردد. برخی موارد ممکن است فرد خود تصمیم به ابطال بگیرد یا برعکس. اگر شخص دارنده کارت که شرایط لازم را دارد بعد از مدتی یک یا چند مورد از شرایط فرد مورد اعتماد را از دست بدهد، کارت از او گرفته می شود.

شرایط دریافت کارت

شرایط دریافت کارت بازرگانی به طور کامل و جامع در مقالات قبل بیان شد و برای مطالعه بهتر است به این مقالات سر بزنید.

برای هرگونه سوال در زمینه پلمپ دفاتر ، ثبت شرکت و … متخصصان ثبت بینش آماده پاسخگویی به شما هستند.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس