امور مالیاتی شرکتها

امور مالیاتی شرکتها

تمامی شرکت ها و اشخاص حقوقی باید بعد از ثبت شرکت به اداره امور مالیاتی مراجعه نمایند و امور مالیاتی مربوط به شرکت را انجام دهند. حتی در زمان افزایش سرمایه شرکت باید مالیات شرکت را تا آن زمان پرداخت نمایند. در صورتیکه این کار را انجام ندهند نمی توانند از تسهیلات و معافیت های قانونی که توسط دولت برای شرکت ها در نظر گرفته شده بهره ببرند و در ضمن مشمول جریمه های مالیاتی نیز می شوند. مالیات بخشی از درامد شرکت ها و یا افراد می باشد که به دولت پرداخت می شود تا دولت بتواند هزینه های امکاناتی را که برای ملت فراهم می کند بپردازد. تمامی شرکت ها و موسساتی که در اداره ثبت شرکت ها، دارای شماره ثبت هستند موظف به پرداخت مالیات بر درآمد می باشند.
شرکت هایی که مشمول مالیات می شوند:
آنهایی کل سرمایه شان از بخش خصوصی تامین شده است.
آنهایی کل سرمایه شان توسط شرکت های دولتی، شهرداری ها یا دولت تامین شده است.
آنهایی بخشی از سرمایه توسط دولت، شهرداری ها یا شرکت های دولتی تامین شده است.
اشخاص حقوقی ایرانی که فعالیت های انتفاعی دارند.
اشخاص حقوقی غیر ایرانی که در ایران نمایندگی دارند

آیا داشتن کد اقتصادی برای انجام امور مالیاتی لازم است؟

دریافت کد اقتصادی اولین مرحله در انجام امور مالیات شرکت می باشد و تمام اشخاص حقوقی که قصد فعالیت در عرصه فروش کالا و یا ارائه خدمات دارند باید این کد ۱۲ رقمی را از سازمان امور مالیاتی دریافت نمایند. این کد برای اخذ کارت بازرگانی، شرکت در مناقصات دولتی، شرکت در مزایدات دولتی، ثبت اظهارنامه مالیاتی و بستن قرارداد با مراکز دولتی و خیلی موارد دیگر کاربرد دارد و به نحوی شناسه ملی شرکت محسوب می شود.
چنانچه در رابطه با امور شرکت ها از جمله ثبت شرکت، ثبت برند، رتبه بندی و هر مورد دیگری سوال دارید می توانید با مشاوران زبده ثبت بینش تماس بگیرید و تمام سوالات خود را رفع نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس