چگونگی تشکیل شرکت سهامی عام

چگونگی تشکیل شرکت سهامی عام

چگونگی تشکیل شرکت سهامی عام

پیش تر در مقالات دیگر به مبحث ثبت شرکت و ثبت برند پرداختیم، حال سعی بر آن داریم به توضیحاتی درباره ی نحوه ی تشکیل شرکت سهامی عام بپردازیم.
شرکت سهامی عام، جامع ترین نوع شرکت سهامی است و برای انجام اموری مهم و بزرگ مانند استخراج معادن، ساخت سدها، داد و ستد با کشورهای دیگر، راه اندازی کارخانجات و بانک ها تشکیل می شود که سرمایه ی فردی پاسخگوی آن نیست. با توجه به آن که شرکت سهامی عام برای به کارگیری سرمایه های کلان و تاثیرگذار ایجاد می شود و تعداد زیادی شریک گرد هم جمع می شوند، تشکیل آن مستلزم مراحل گوناگونی است که در زیر به مباحثی از آن مراحل می پردازیم.

تاسیس شرکت سهامی عام

الف) مبحث تاسیس
به مجموعه اعمال حقوقی و مرتبط با سرمایه سرمایه داران اولیه شرکت برای ایجاد شخص حقوقی، تاسیس شرکت گفته می شود که می توان از آن به امور قبل از تشکیل نیز یاد کرد. در حالت کلی موسس شرکت به کسی اطلاق می شود که برای تاسیس شرکت اقدام می کند، شرکای دیگر را گرد هم می آورد و سرمایه شرکت را تامین می کند و همینطور بر اساس مقررات قانونی امورملزوم را برای تاسیس شرکت انجام می دهد.
ب) تشخیص موسس شرکت
در قوانین جمهوری اسلامی ایران، بعد از تشکیل شرکت و تا زمانی که هنوز شرکت به ثبت نرسیده است مسئولیت موسسان به همان صورت قبلی ست. البته پس از ثبت شرکت ، هیچ یک از شرکا سمت موسس را نمی گیرند، حتی اگر از شرکای اولیه شرکت باشند. لازم به ذکراست موسس می تواند شخص حقوقی یا حقیقی باشد.
ج) نظارت بر تاسیس شرکت
برای تاسیس شرکت سهامی، خواه سهامی خاص باشد، خواه سهامی عام دریافت مجوز از دولت امری لازم نیست. بنابراین،همه افراد به جز اتباع خارجی می توانند شرکت سهامی تاسیس کنند.

مجموعه ی ثبت بینش همواره خدماتی از قبیل ثبت برند ، ثبت تغییرات در اساسنامه، امور مربوط به دریافت کد اقتصادی و… را در کمترین زمان ممکن برای صاحبان شرکت ها انجام می دهند.
شما عزیزان می توانید برای اطلاع از هزینه ثبت برند ، کارت بازرگانی و دیگر موارد با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس