مهر شرکت چیست؟

مهر شرکت چیست؟

هر شرکت و کارگاه بعد از این که ثبت شرکت را انجام دادند باید مهر مخصوص خودش را تهیه کنند. این مهر باید در قسمت پایانی تمام اسناد و قراردهای مربوط به شرکت، درج می شود و این مورد نشان دهنده انجام عمل برای اشخاص حقوقی و حقیقی است. قوانین مهر یک شرکت به این شکل است که اگر مهر هر شرکتی در پایان قراردادی ثبت شود، مسئولیت خاصی برای اشخاص دارندگان امضای مجاز به وجود نخواهد آمد.
بنابر این تمام افراد شرکت دار باید اقدام به طراحی مهر شرکت خودشان را کرده و در پایان تمام اسناد و قراردادهای مربوط به شرکتشان آن را ثبت کنند، تا در آخر کار با مشکل رو به رو نشوند. در صورتی که شرکت با مشکلاتی رو به رو شد و یا در شرکتی کار غیر قانونی انجام شود دفاتر پلمپ این مجموعه را پلمپ می کنند.

ویژگی های مهر شرکت

قانون و قائده ی خاصی برای ثبت موارد مختلف در مهر شرکت ها وجود ندارد. در نتیجه، هر شرکتی می تواند هر عنوانی را در مهر خود درج کند. اما بهتر است که برخی عناوین مهم در رابطه با شرکت در مهر شما درج شود.

موارد مهم برای درج بر روی مهر

لوگوی شرکت
لوگوی هر شرکت ویژگی و اسم و رسم آن را بیان می کند. برای طراحی لوگوی شرکتتان وقت زیادی قرار دهید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

نام شرکت
به طور کلی درج کردن نام شرکت بر روی مهر یکی از ملزومات آن است تا شرکت شما به رسمیت شناخته شود.

نوع شرکت
معمولا بیان می شود که نوع شرکت را بر روی مهر درج کنند زیرا با این کار مشتریان و اشخاص ثالث به راحتی می توانند میزان مسئولیت هر یک از شرکا را بدانند.

شماره ثبت شرکت
همانطور که می دانید بعد از ثبت شدن شرکت شما یک شماره ثبت دریافت می کنید که باید این شماره را بر روی مهرتان هم قرار دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس