تسلیم الکترونیکی مالیات

تسلیم الکترونیکی مالیات

اگر روش ثبت نام الکترونیکی را نمی دانید با دقت این مقاله را مطالعه کنید. به طور کلی مراحل این کار به 5 مرحله تقسیم شده است که شامل پیش ثبت نام، راستی آزمایی اطلاعات، تولید و ارسال کردن اطلاعات، ثبت نام الکترونیکی، اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و دریافت رسید.
1- مرحله ی اول پیش ثبت نام است که شما اطلاعات اولیه ی خود را وارد می کنید و پس از تکمیل فرم آن ها را تایید می کنید، در صورتی که تا هفت روز تایید نشود پرونده ی شما حذف می شود.
2- در مرحله ی دوم اطلاعات اولیه ای که شما وارد کرده اید از طریق منابع مختلف سازمانی استعلام و بررسی می شود و در صورت مغایرت برای شما پیامک فرستاده می شود.
3- بعد از تایید مرحله ی اول برای شما یک نام کاربری و کلمه عبور ایجاد می شود. این اطلاعات برای شما ارسال می شود و باید از آن نگهداری کنید.
4- این مرحله مربوط به تهیه اظهارنامه مالیاتی است که شما باید اطلاعات کامل در مورد کسب و کارتان را در سایت وارد کنید و در صورت نیاز به تغییرات آن ها را اعمال نمایید.
5- در این مرحله تمام اطلاعات شما در واحد های ستادی و میدانی بررسی می شود و در صورت وجود مغایرت جهت اصلاح آن به شما پیامک داده می شود.

اگر مالیات پرداخت نکنیم چه اتفاقی رخ می دهد؟

همانطور که می دانید اگر در مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی این مراحل را طی نکنید و بازه زمانی تمام شود شما با جرایم مختلفی رو به رو می شوید. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است تمام امور اداری، ثبتی و مالی شرکتتان را هدفمند کنید برخی از شرکت ها و مجموعه ها تاسیس شده اند که تمام کارهای ثبتی مانند ثبت تغییرات را انجام می دهند اما نکته ی مهم نحوه ثبت تغییرات است که باید به درستی انجام شود.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس