تعیین و تغییر مدیر عامل

تعیین و تغییر مدیر عامل

شرکت های سهامی دارای هیات مدیره می باشند که این هیات مدیره از میان صاحبان سهام انتخاب می شوند. تعداد اعضای هیات مدیره شرکت های سهامی عام نباید کمتر از 5 نفر و تعداد اعضای هیات مدیره شرکت سهامی خاص نباید کمتر از 3 نفر باشد. اعضای هیات مدیره شرکت های سهامی عام و خاص موظف هستند یک نفر را به سمت مدیر عاملی شرکت برگزینند. طبق قانون برخی افراد نباید به مدیریت شرکت سهامی انتصاب شوند. که شرایط این افراد در ماده 111 ل. ا. ق. ت به این صورت ذکر شده است:
محجورین و افرادی که حکم ورشکستگی برای آنان صادر شده باشد.
افرادی که مرتکب جنایت شده یا به یکی از جرم های ذیل از حقوق اجتماعی محروم شده باشند؛ سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری، جرم هایی که در حکم خیانت در امانت یا کلاهبرداری باشند، اختلاس، تدلیس، تصرف غیر قانونی اموال عمومی
در مدت محرومیت اجتماعی قادر به اخذ سمت مدیر عاملی نمی باشند.

قانون با فردی که صلاحیت مدیر عاملی ندارد چگونه برخورد می کند؟

اگر فرد دارای سوابق ذکر شده، به سمت مدیریت عاملی شرکت انتخاب شود دادگاه شهرستان مربوطه حکم قطعی بر عزل مدیر می دهد و در این صورت مدیر عامل تغییر می کند. تعیین مدیر عامل جدید به عهده هیات مدیره و یا مجمع فوق العاده می باشد. تمامی تغییرات مربوط به مدیر عامل از موارد ثبت تغییرات می باشد.
در شرکت سهامی خاص هرگونه تغییری در تعداد مدیران و مدت زمان خدمت مدیرعامل البته در محدوده قانون، طبق صلاحدید مجمع عمومی فوق العاده صورت می پذیرد. بنابراین جهت اعمال تغییرات در اعضای هیات مدیره ی شرکت سهامی خاص تمامی یا بیشتر سهامداران ، باید یک مجمع به صورت فوق العاده تشکیل دهند.
تمامی مراحل ثبت تغییرات در شرکت در کمترین زمان توسط کارشناسان حرفه ای ثبت بینش صورت می پذیرد. کارشناسان ما به نحوی فعالیت می کنند که کمترین هزینه ثبت شرکت برای شما محاسبه شود. همچنین استعلام ثبت برند را در کمترین زمان انجام می دهند.
می توانید هرگونه سوال در رابطه با ثبت شرکت ، هزینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، استعلام ثبت برند و …. با مشاوران ثبت بینش تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس