توصیه اکید به اخذ شماره اقتصادی

توصیه اکید به اخذ شماره اقتصادی

به دلیل اهمیت بسیار زیاد موضوع کد اقتصادی، پس از ثبت شرکت ، در این مقاله ضمن تعریفی که از این کد ارائه داده‌ایم، شما را با اهمیت و ضرورت اخذ کد اقتصادی نیز آشنا می‌کنیم.

کد اقتصادی چیست ؟

اختصاص شماره‌ای ۱۲ رقمی با ارزش و سودمندی که برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا یا ارائه خدمات می‌پردازند می باشد.
کد اقتصادی جهت شناسایی شخص، شرکت یا موسسه در واحد مالیاتی استفاده می‌شود.
هر شرکت یا موسسه بعد از اینکه به ثبت رسید و آگهی تاسیس آن در روزنامه رسمی منتشر گردید، باید حداکثر ظرف ۲ ماه در اداره مالیات حوزه‌ای که به آدرس شرکت یا موسسه مرتبط است، تشکیل پرونده داده و نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام نماید.

چرا کد اقتصادی ضرورت دارد؟

۱.بعد از اینکه ثبت شرکت انجام شد ، وقتی که شما تصمیم به انعقاد قراردادهای پر منفعت با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف و کوچک و بزرگ دارید، بدون شک در اولین قدم با درخواستی مبنی بر ارائه کد اقتصادی مواجه خواهید شد. در صورتی که نخواهید یا نتوانید این کد را به شرکت های مورد نظر تحویل نمایید، بدون تردید انعقاد یک قرارداد پر منفعت را از دست داده اید. در نهایت نیز با توجه به بازار پر رقابت امروزه، رقیبان شما به راحتی جای شما را خواهند گرفت.
۲. اکثرغریب به اتفاق شرکت‌های ثبت شد به دنبال حضور فعال و رقابت در کسب و کارهای مختلف هستند؛ یکی از مهم ترین میدان‌های رقابت، حضور در مناقصات و مزایده‌ها استمام برای حضور موفق در بسیاری از پرسودترین مناقصات و مزایده‌ها، داشتن گرید و رتبه بندی شرکت و کد اقتصادی می باشد.

  1. موارد بسیاری وجود دارد که تجار و شرکت‌ها جهت انجام امور حرفه‌ای و نیز برای کسب درآمد و سود بیشتر به واردات و صادرات نیازمند هستند که این لازمه ی وجود کارت بازرگانی را بوجود می آورد. برای اینکه بازرگانها و شرکت‌ها بتوانند کارت بازرگانی دریافت کنند، اخذ کد اقتصادی لازم است.

مهم ترین دلایل اخذ کد اقتصادی

  1. صدور فاکتور رسمی.
  2. دریافت کارت بازرگانی .
  3. رتبه بندی و اخذ گرید
  4. اخذ گواهی ارزش افزوده
  5. امکان ارسال اظهارنامه مالیاتی.
  6. برای حضور در مناقصات و مزایده ها.
  7. جهت منعقد نمودن قرارداد با شرکت های دولتی. اخذ کد اقتصادی برای چه کسانی ضروری است ؟

کلیه اشخاص حقوقی که به توزیع هر نوع کالا و ارائه امور خدماتی، واردات و صادرات اشتغال دارند.
کلیه اشخاص حقیقی که دارای مجوز کسب و کار از مراجع مربوطه هستند.

در چه مواردی نیاز به اخذ کد وجود ندارد؟

۱. برای احداث اماکنی مانند مسجد، تکیه ها و حسینه‌ها به دریافت کد اقتصادی نیازی نیست.
۲. اشخاص حقیقی و حقوقی که در زمینه امور هنری و فرهنگی از قبیل ساخت فیلم و نیز فعالیت‌های مرتبط اشتغال دارند؛ همچنین افراد فعال در حوزه هنرهایی از جمله طراحی، خطاطی، نقاشی، ترجمه‌ کتاب، گرافیک، ویراستاری و نویسندگی نیاز به دریافت شماره اقتصادی ندارند.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس