راهنمای ثبت نام شرکت های خصوصی

راهنمای ثبت نام شرکت های خصوصی

یکی از تقسیم بندی هایی که در مورد شرکت های تجاری انجام می شود، از راه افراد موسس و سرمایه گذار شرکت است.
در حقیقت شرکت ها از لحاظ اشخاص تشکیل دهنده آن به دو قسمت شرکت های دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند و مراحل ثبت شرکت در هرکدام از آنان متفاوت است که در زیر پس از توضیح مختصری از دسته اول شرکت ها، به توضیح مفصل شرکت های خصوصی می پردازیم.

معرفی شرکت های دولتی

این شرکت ها بخش های سازمانی معینی هستند که با تایید قانون به ثبت شرکت پرداخته اند و همه یا لااقل بیشتر از نیمی از سرمایه آنان به دولت تعلق دارد.
این شرکت ها را یا از همان ابتدا دولت تشکیل داده است و یا همانند شرکت ملی نفت ایران به وسیله ملی شدن، همه سهامی آن به دولت منتقل شده است.

معرفی شرکت های خصوصی

طبق تعریف شرکت های دولتی، همه مجموعه هایی که شامل قوانین شرکت های دولتی نباشند و بیشتر از نیمی از سرمایه آنان به اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی وابسته باشد، جزء شرکت های خصوصی می باشند.
شرکت های خصوصی عموما نتیجه شریک شدن و سرمایه گذاری اشخاصی هستند که در پی دستیابی به هدف هایی مشترک به ثبت شرکت می پردازند.
توجه کنید همه شرکت ها برای قانونی شناخته شدن باید مراحل قانونی ثبت را طی کنند که این کار در دفاتر اداره ثبت شرکت ها انجام می گیرد. متقاضیان گرامی برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت با بینش ثبت تماس حاصل فرمایید.
من جمله با اهمیت ترین موارد ثبت شرکت ، موضوع آن است که در حقیقت هدف اصلی شرکت، کار کردن روی آن می باشد.
بنا به موضوع هر شرکتی، رابطه شریکان، مقدار سرمایه و دیگر مواردی از این دست، باید یکی از انواع شرکت های تجاری برگزیده شود.

انواع شرکت های تجاری:

طبق ماده 20 قانون تجارت انواع این شرکت های تجاری شامل موارد زیر می باشد:

  • شرکت سهامی عام و خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس