مزایای ثبت لوگو

مزایای ثبت لوگو

برند، لوگو یا همان نام تجاری، یک علامت اختصاری است که جهت شناسایی محصولات یا خدمات فروشنده و متمایز سازی این محصولات یا خدمات از محصولات رقیبان مورد استفاده قرار می گیرد.

به عبارتی، در حقیقت لوگو شامل نام یا عنوانی است که معرف محصول یا خدمات شخص حقیقی یا حقوقی بوده و موجب شناسایی فروشنده یا تولید کننده می گردد.

شرکت های تولیدی و خدماتی با ثبت برند و ثبت لوگو این امکان را می یابند تا کالا های تولیدی شان را از دیگر کالاها متمایز کنند و از راه برند کردن کالای خود، به مشهور شدن بیشتر و کسب درآمد بهتر بپردازند.

دیگر مزایای ثبت لوگو

از دیگر مزایای ثبت برند این است که مشتری ها می توانند کالایی که به صورت مشابه توسط تولید کننده های متنوع، ساخته می شود را از یکدیگر تشخیص دهند و شرکت ها هم به راحتی محصولاتشان را از هم متمایز می کنند.

در حقیقت لوگو وسیله ای است برای کمک به شهرت یافتن یک محصول تولید شده که اشخاص ثالث برای مورد استفاده قرار دادن آن بایستی حق امتیاز آن را داشته باشد و این خود یک منبع مستقیم کسب و کار برای صاحبان برند است.

برند، معیار شناسایی یک شرکت می باشد و هزینه ثبت برند متناسب با نوع آن متفاوت است.

داشتن یک لوگو مختص به شرکت و ثبت آن موجب می شود بازاریابی با سرعت بسیار بالاتری صورت گیرد و هزینه های معرفی محصول یا خدمات به صورت بسیار چشم گیری کاهش پیدا کند.

مالکان حقیقی و حقوقی به صورت جداگانه می توانند لوگوی خود را به ثبت برسانند و پیش از آن باید کار استعلام ثبت برند صورت گیرد تا در مراحل به ثبت رسیدن آن، افراد دچار مشکل نشوند؛

چراکه محصولات با نام های مشابه، برای جلوگیری از سوء استفاده از شهرت یک برند، ثبت نخواهند شد.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس