مقایسه شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود

مقایسه شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود

بعد از ثبت شرکت (سهامی خاص و یا مسئولیت محدود) با توجه به نوع فعالیت خود به احتمال زیاد نیاز به ثبت برند و علامت کسب و کار یا خدماتی که عرضه می کنید نیز پیدا خواهید کرد.

در این مقاله به وجوه افتراق و اشتراک بین ثبت شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود می پردازیم، :
1- شرکای موجود در شرکت از نوع مسئولیت محدود حداقل ۲ نفر است و این تعداد برای شرکت از نوع سهامی خاص حداقل 3 نفر است .
2- حداقل سرمایه برای هر دو نوع این شرکتها مبلغ یک میلیون ریال می باشد .
3- در شرکت سهامی خاص حداقل 35 درصد سرمایه می بایست بصورت نقدی در یکی از شعب بانکها توديع و گواهی مربوطه ارائه و 56٪ در تعهد سهامداران باشد . در شرکت با مسئولیت محدود می بایست کل سرمایه به مدير عامل شرکت تحویل داده شود و او اقرار به دریافت نماید و ارائه گواهی بانکی مبنی بر انجام این امر ضرورتی نخواهد داشت .
4- در شرکت سهامی خاص انتخاب بازرس اصلی و علی البدل اجباری است اما در شرکت از نوع مسئولیت محدود اختیاری می باشد .
5-مدت مدیریت در شرکت سهامی خاص حداکثر دو سال است و این مدت قابل تمدید می باشد . در شرکت با مسئولیت محدود مدیران شرکت برای مدت نامحدود انتخاب می شوند .
6- انتخاب روزنامه کثیر الانتشار در شرکت سهامی خاص برای مندرج نمودن آگهی های دعوت شرکت درسهامی خاص الزامی است اما در شرکت دیگر اختیاری می باشد .
7- شرایط احراز حدنصاب در مجامع عمومی در شرکت سهامی خاص آسانتر از شرکت در مسئولیت محدود است .
8- مجامع عمومی در شرکت سهامی خاص بوسیله هیئت رئیسه شامل یک نفر رئیس و دو نفر ناظر و یک منشی که از بین سهامداران انتخاب می شوند اداره می شود ، در شرکت با مسئولیت محدود مجامع عمومی شرکت توسط هیئت ناظر در صورتی خواهند بود که تعداد شرکای آن بیش از 12 نفر باشد .
9- هر دو شرکت در افزایش سرمایه اختیاری می باشند.
10- سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شركا فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشند .

توجه

چنانچه قصد تاسیس هر نوع شرکتی را دارید و یا نیازمند ثبت برند ، شرکت رتبه دار و یا هر گونه امور ثبتی و حقوقی می باشید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس