چطور یک نام تجاری موفق انتخاب کنیم؟

چطور یک نام تجاری موفق انتخاب کنیم؟

بدون شک ثبت برند و نام های تجاری از جنبه‌های پر اهمیت برای هر کسب و کار کوچک، بزرگ یا متوسطی است. یک استراتژی موثر برندینگ، شما را تا قله ی موفقیت پیش می برد.
جایگاه این نام تجاری زمانی مشخص می شود که شما خود را در میان رقبای متعدد و بسیار و اغلب پر آوازه می بینید.

تعریف ساده نام تجاری

نام تجاری وعده ای است که شما به مشتریان خود می دهید.
با ثبت برند و یا نام تجاری برای مجموعه خود به مشتریان بالقوه خود می گویید که قادر به برآوردن چه انتظاراتی از آن ها هستید.

در ابتدا برای اینکه یک نام تجاری موفق را انتخاب کنید، سوال زیر را از خود بپرسید:
آیا هویت نام تجاری شما همان چیزی است که مخاطبان شما می خواهند؟
کمی از خود و علایق خود فاصله بگیرید، نام تجاری شما برای شما است اما هدف آن جذب مشتری است، بنابراین باید آن ها آنرا بپسندند.

نام تجاری که می خواهید انتخاب کنید جذاب باشد و توجه هر بیننده و مخاطبی را به خود جلب کند. شاید بتوان انتخاب نام تجاری را تقریبا با یک ماجراجویی برای کشف کسب و کار برابر دانست. احتمال این که این کار وقت گیر و خسته کننده باشد هست اما این وقت گذاشتن، لازم و ضروری است. پس صبور باشید و نهایت تلاش خود را در پیدا کردن آن بکار ببرید.

باز هم از خود بپرسید:

مأموریت شرکت یا موسسه شما چیست؟
مزیت و ویژگی محصولات یا خدمات شما در چیست؟

همواره در پی کسب آگاهی های لازم از نیازها، عادت‌ها و خواسته‌های مشتریان فعلی و آینده باشید، از مشتریان احتمالی سوال بپرسید و از آن ها نظر بخواهید.
سایت های رقبای بزرگ را زیر و رو کنید و دلیل موفقیت آن ها را کنکاش نمایید.

حتما از یک گروه مشاوره تخصصی کسب و کار یا شرکت هایی با فعالیت مشابه مشورت کنید و از آن ها راهنمایی بخواهید. استعلام ثبت برند یکی از کارهای بزرگ این مجموعه ها است. همچنین می توانید هزینه ثبت برند و نام تجاری را از آن ها جویا شوید. بینش ثبت در این زمینه یاری گر شما در تمام مراحل ثبت برند و حتی ثبت شرکت و سایر فعالیتهای مشابه خواهد بود.

سعی کنید در معرفی برند و لوگو خود در عین حال که جدیدت و رسمیت را حفظ می کنید، دوستانه و عامیانه نیز برخورد کنید.

انتخاب یک شعار معنی دار و به یاد ماندنی را فراموش نکنید. صادق باشید و به خاطر داشته باشید که مخاطب شما به خصوص اگر ایرانی باشد 🙂 بسیار باهوش است و خیلی سریع به گفته های دروغین واکنش نشان می دهد و به آن پی می برد. ( اینجاست که شما باید فاتحه نام تجاری و برند خود را بخوانید ! )

لازم به تاکید است که شما باید، لوگوی خود را به سرعت و البته با دقت و وسواس طراحی کنید و آن را از هر طریقی که می توانید: وب سایت ها، وبلاگ ها، تراکت و بروشورها و تبلیغات میدانی و فضای مجازی و حتی در بسته‌بندی محصولاتی غیر از محصولات خود انتشار دهید.
موفق و پیروز باشد.
ثبت بینش آماده خدمتگذاری به شماست.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس