چگونه مالیات کمتری پرداخت کنیم؟

چگونه مالیات کمتری پرداخت کنیم؟

راه های زیادی برای پرداخت کمتر مالیات وجود دارد که ما در این مقاله به چند مورد آن اشاره می کنیم.

1- تسلیم و تنظیم کردن به موقع و درست و شفاف اظهارنامه مالیاتی و گزارش عملکرد و ارزش افزوده، یکی از راه های عدم مشمولیت برای پرداخت جریمه و پرهیز از محروم شدن از معافیت ها و بخشودگی ها می باشد، پس شما تنها با تهیه اظهارنامه مالیاتی شفاف هزینه ی اضافی پرداخت نمی کنید.

2- یکی از روش های مهمی که برای اشخاص حقیقی می تواند باعث کاهش پرداخت مالیات شود، تقسیم کردن اموال و دارایی ها بین اعضای خانواده است که معتمدین آن ها هستند و می توانند آن ها را به عنوان مستمری بگیر تحت پوشش خود قرار داده و مالیات کمتری بر دارایی خود داشته باشند.

3- جالب است بدانید که اگر در ۳ سال متوالی، ترازنامه و حساب سود و زیان دفاتر و مدارک شما مورد قبول ممیزان قرار گرفته و مالیات هر سال را بدون نیاز به اعتراض به برگه تشخیص قطعی و مراجعه به هیات های حل اختلاف استانی، پرداخت کرده باشید، ۵ درصد اصل مالیات این ۳۶ ماه به عنوان جایزه خوش حسابی مودی منظور می شود.

این هدیه، علاوه بر استفاده از مزایای مقرر در قانون است که می تواند به حساب سنوات بعدی شما اعمال شود و سال بعد، این مبلغ از مالیات تکلیفی شما کم می شود.

نکته ی مهم

یکی از نکات مهمی که لازم است بدانید این می باشد که شما با پر کردن به موقع فرم های اظهارنامه مالیاتی و ارائه ی آن ها جزء شرکت های برتر می شوید و با رتبه بندی به راحتی با شرکت های بزرگ و معتبر دنیا مشارکت می کنید.
همانطور که می دانید رتبه بندی شدن و هم رده بودن با شرکت های بزرگ برای هر شرکتی با ارزش است.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس