ابطال کارت اقتصادی

ابطال کارت اقتصادی

در سری مقالات قبل در مورد دریافت کارت بازرگانی و نیز در مورد چگونگی پر کردن دفاتر پلمپ و همچنین در مورد دلایل پلمپ دفاتر زیاد صحبت کرده ایم و در این مقاله به بررسی موضوع جدیدی می پردازیم که در مورد ابطال کارت اقتصادی می باشد. انواع کارت بازرگانی بعد از دریافت آن و پرداخت هزینه کارت بازرگانی بین یک تا پنج سال اعتبار دارد. برای ابطال کارت بازرگانی روش های زیادی وجود دارد و به طور کلی به دو گروه تقسیم می شوند. این دو روش ابطال شامل ابطال اختیاری یا همان انصراف و ابطال اجباری می شود.

قوانین دریافت کارت بازرگانی

لازم است بدانید که ماده ۱۰ آیین نامه مقررات صادرات و واردات مصوب ۱۳۷۳ بیان کرده است که اشخاص حقیقی ایرانی برای گرفتن کارت بازرگانی باید حداقل ۲۳ سال تمام سن داشته باشند تا مجاز به دریافت کارت شوند. برای مردان داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از نظام وظیفه لازم و ضروری است. یکی از قوانین مهم در مورد گرفتن کارت بازرگانی این است که افراد باید ۳ سال سابقه فعالیت های تجاری یا تولیدی داشته باشند.

ابطال اختیاری: در این مورد شخصی حقیقی یا حقوقی صاحب کارت، می تواند به اتاق های بازرگانی و تعاون اداره کل مقررات صادرات و واردات یا سازمان های بازرگانی استان ها مراجعه کند و با ارائه مدارک لازم، انصراف خود را از داشتن کارت بازرگانی اش اعلام کند.

ابطال اجباری: اگر بعد از صدور کارت بازرگانی شخص دارنده ی کارت از برخی از خصوصیات لازم برای داشتن کارت بازرگانی برخوردار نبود یا خصوصیات فردی خود را از دست داد در این صورت کارت او باطل می شود. وزارت بازرگانی می بایست این موضوع را به اتاق بازرگانی و صنایع ایران یا اتاق تعاون اطلاع بدهد. افرادی که مرتکب قاچاق شوند نیز می بایست کارت آن ها ابطال شود.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس