اصول مشتری مداری

اصول مشتری مداری

مشتری مداری از همان اصولی است که هیچ کتاب و دفتری در مورد آن ننوشته است اما برای همه واقعی و قابل فهم است. این اصل را هر کارخانه دار و هر مغازه دار می دانند. برای مثال در بین خودمان می گوییم فلان مغازه مشتری مدار است و دیگری نیست.

معنای لغوی مشتری مداری چیست؟

مشتری مداری به انگلیسی با واژه های مختلفی مانند Customer Service و Customer Orientation و یا Customer Care ترجمه شده است.

احترام به مشتری

معمولا همه ی ما احترام به مشتری را دوست داریم به خصوص زمانی که خودمان در جایگاه مشتری قرار گیریم زیرا این کار باعث بالا رفتن آداب و معاشرت و همچنین علاقه ی بیشتر به خرید می شود.
از سوی دیگر شما با بالا بردن کیفیت کالا احترام بیشتری برای مشتریان خود قاعل می شوید بنابر این کیفیت خوب هم نوعی احترام و مشتری مداری است.

آراستگی محیط و کارکنان

اولین چیزی که همه ی مشتریان می بینند وضعیت ظاهری محیط کار و کارکنان شما می باشد. تمام تلاشتان بر این باشد که محیط شرکت یا فروشگاه شما آراسته و زیبا باشد، این حس خوبی از آرامش و اطمینان به مشتریان منتقل کرده و آن ها را به حضور و خرید از شما تشویق می‌ کند.

کسب و کار قانونی

اگر شما یک کارخانه دار، شرکت دار و یا دارای کسب و کار آزاد هستید در هر صورت باید روش های مشتری مداری را بلد باشید و به درستی آن را اجرا اجرا کنید. همانطور که می دانید یک مجموعه ی قوی و خوب باید قانونی باشد برای مثال هر سال اظهارنامه مالیاتی شرکت را پر کرده و برای اداره مالیات بفرستد و یا اگر صادرات و واردات دارد مدارکی مانند کد اقتصادی را دریافت کرده باشد و … در غیر این صورت ماموران دفاتر پلمپ هر لحظه اجازه ی پلمپ را دریافت می کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس