شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان نوعی شرکت هستند که می توانند از طریق فروش فناوری به درآمد و سود برسند.
معمولا برای ثبت شرکت دانش بنیان، شرکت سهامی خاص مناسب تر می باشد. اعضای شرکت دانش بنیان باید به این شکل چیده شوند: حداقل دو نفر از مجموع اعضای هیئت مدیره باید مدرک کارشناسی ارشد به بالا و یا اختراعی ثبت شده داشته باشند و یا عضو هیئت علمی یک دانشگاه باشند. شرکت های دانش بنیان معاف از پرداخت مالیات، عوارض و گمرک برای 15 سال هستند.
به طور کلی هدف شرکت های دانش بنیان جذب و تبدیل ایده ها به محصول و مشاغل ثابت، تجاری سازی یافته های پژوهشی و تحقیقاتی، حمایت و هدایت به سمت سود آوری و تولید فناوری های برتر است. جالب است بدانید که شرکت های دانش بنیان هم رتبه بندی می شوند. اگر شما به دنبال بررسی رتبه بندی شرکت های دانش بنیان هستید به این مقاله و سایر مقالات این سایت مراجعه کنید، بینش ثبت تمام امور ثبتی و اداری شرکت شما از جمله هزینه ثبت تغییرات و ثبت شرکت و امور مربوط به دفاتر پلمپ و غیره را بررسی می کند.

خصوصیات شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان، معمولا کالا تولید نمی کنند و زمین یا ماشین آلات خاصی هم ندارند. تنها فعالیت آن ها این است که همیشه عده ای از افراد تحصیل کرده و با تجربه اطلاعاتی بیان می کنند که این اطلاعات، محصولات اصلی شرکت می باشند و برایشان درآمد زایی می کنند. بحث طرح های صنعتی و مالکیت معنوی محصولات، همواره از دغدغه های اصلی شرکت است که حفظ حقوق معنوی این اطلاعات، یکی از مهم ترین مسائل حقوقی در شرکت های دانش بنیان است، چون معمولا این اموال قابل لمس نیست.

معیارهای تشخیص محصولات دانش بنیان

شاخص های تشخیص شرکت های دانش بنیان به دو دسته شاخص های عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند.
شرکت های متقاضی باید علاوه بر شاخص های عمومی، شرایط مشخص شده در یکی از سه دسته شاخص های اختصاصی را نیز احراز کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس