منبع درآمد از چرم دوزی

منبع درآمد از چرم دوزی

چرم‌ دوزی یک هنر است که در هر جا و هر مکان همراه ما است و به همین دلیل یک شغل خانگی و بسیار مناسب برای خانم ها و افرادی است که کار ندارند و به دنبال کار و درآمد هستند. اگر به دنبال شغل مناسب و ایرانی هستید بهتر است دوخت و دوز چرم را تجربه کنید خیلی از افراد موفق کشورمان تنها با ثبت برند چرم خوب و با کیفیت قادر به صادرات و واردات چرم هستند و بلافاصله با دریافت کارت بازرگانی خود شروع به فعالیت جهانی می کنند.

کسب و کار قانونی

همه کسانی که کسب و کارهای بزرگ راه اندازی کرده اند سعی در قانونی کردن کسب و کار دارند شما هم اگر می خواهید کسب و کار موفق و قانونی داشته باشید باید اظهارنامه مالیاتی خود را در زمان تعیین شده به دولت تحویل بدهید.

انواع چرم

۱. چرم گاوی و گوساله ای: این نوع چرم دارای الیاف متراکم است و به همین خاطر از مقاومت بسیار بالایی برخورداراند و به صورت نرم و خشک در بازار موجود هستند.


۲- چرم گوسفندی و بره ای: تراکم الیاف این چرم‌ نسبت به بقیه چرم‌ ها نسبتا کم تر است و همچنین مقاومت چرم‌ های گاوی و گوساله‌ ای را ندارند. سطح این چرم مانند چرم‌ های دیگر صاف می ‌باشد. از آن جایی که لطافت و سبکی خاصی دارد از آن بیشتر در تهیه کیف و لباس و دستکش استفاده می شود.


۳. چرم بزی: تراکم الیاف این چرم از چرم گاوی کم تر ولی از چرم گوسفندی بیشتر است ولی مقاومت خوبی دارد و در تهیه انواع کیف و کفش زنانه استفاده می شود.


۴. چرم گاومیش: این چرم بسیار ضخیم‌ تر از چرم گاوی می باشد و برای تهیه چمدان، کمربند، جلد قنداق تفنگ، زین اسب و… استفاده می شود.


۵. اشبالت: همانطور که می دانید اشبالت از لایه لایه کردن چرم‌ های ضخیم به وجود می آید. اشبالت به دلیل پرزدار بودن زود خاک می ‌گیرد. از اشبالت بیشتر برای ساخت کیف و کفش استفاده می‌ کنند.

6- آسترها: آسترها به دو صورت طبیعی و مصنوعی به کار برده می‌ شوند.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس