مراحل استعلام برند

مراحل استعلام برند

بسیاری از شرکت ها با این که مدت زیادی از فعالیتشان می گذرد اما هنوز به ثبت برند یا علامت تجاری برای شرکت خود نپرداخته اند. با ثبت برند، محصول یا خدمات شما به مشتریان و بازار معرفی می شوند و تاثیر مستقیمی در افزایش فروش یا کسب و کار شما دارد. بنابراین توصیه می کنیم پس از ثبت شرکت و سایر مراحل تشکیل شرکت به ثبت برند خود بپردازید.
برای استعلام ثبت برند دو روش وجود دارد که در زیر به شرح آن ها می پردازیم.

در روش اول به سایت اداره مالکیت صنعتی وارد شوید و پس از انتخاب گزینه ی جستجو، به صفحه ای وارد می شوید و در آن جا نام و بخش درخواستی خود را مشخص کنید. سپس با زدن دکمه ی جستجو، برند مورد نظر خود را استعلام می کنید.
در روش دوم به سامانه رسمی کشور وارد شوید و پس از رفتن به قسمت آگهی های قانونی، علامت تجاری یا همان برند مد نظر خود را انتخاب کنید و با گشتن از میان روزنامه ها علامت تجاری خود را استعلام کنید.
شما صاحبان شرکت می توانید برای انجام اموری همچون ثبت برند یا ثبت تغییرات در اساسنامه یا امور مربوط به اظهارنامه با کارشناسان ما جهت مشاوره تماس حاصل فرمایید.

چند نکته ی مهم برای انتخاب برند

سعی کنید در انتخاب علامت تجاری خلاقیت داشته باشید.
علامت تجاری یا برند در عین زیبایی و منحصربفرد بودن باید ساده باشد.
بهتر است از کلمات محاوره یا عامیانه در انتخاب برند استفاده نکنید.
علامت تجاری نباید به نحوی باشد که مشتری به اشتباه بیفتد و نتواند بین دو علامت تجاری تمایز ایجاد کند و دچار گمراهی شود. این امر باعث اشتباه مشتری و موجب سردرگمی وی در انتخاب و خرید محصول می گردد.

مشاورین حقوقی بینش همواره در خدمت رسانی به شما عزیزان آماده می باشند. برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت ثبت برند و سایر امور حقوقی خود کافی است با ما تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاه خود را وارد نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شماره تماس